ID för tolk

FAQ – översättningar

Här hittar du de vanligaste frågorna om översättningar.

Kan jag få översättning till alla språk?

I dagsläget översätter vi till över 250 språk och dialekter.

Hur snabbt kan jag få mitt översatta material?

Leveranstiden varierar beroende på exempelvis textmängd och komplexitet. Du kan alltid beställa en expressöversättning om du behöver få din leverans snabbt.

Får jag direktkontakt med översättaren?

När du kontaktar Linguacom tar din översättningsförmedlare kontakt med översättaren. Översättningsförmedlaren håller kontakt med dig från start till slut.

Vad menas med bestyrkt eller auktoriserad översättning?

Det innebär att en auktoriserad translator bestyrker eller auktoriserar översättningen. En akutoriserad translator är auktoriserad av Kammarkollegiet.

Ser översättningen likadan ut som originaltexten?

Du väljer själv om översättningen ska levereras som omonterad text eller monterad i orginallayout. Berätta om ditt önskemål för översättningsförmedlaren.

Fick du svar på din fråga?

Har du fler frågor om översättningar – hör gärna av dig. Ring 08-410 963 00 eller skicka e-post. Våra översättningsförmedlare hjälper dig vidare med beställning och rätt typ av översättning.