ID för tolk

FAQ - Översättningar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna angående översättningar. Hittar du inte svaret på din fråga kontakta våra översättningsförmedlare via e-post oversattning@linguacom.se

Översätter ni till alla språk?

I dagsläget översätter vi till över 250 stycken språk.

Hur snabbt kan jag få min beställning?

Leveranstiden varierar beroende på flera faktorer som t.ex. textmängd, komplexitet m.m. Du kan alltid beställa en expressöversättning om du behöver få din leverans extra snabbt.

Får jag direktkontakt med översättaren?

När du kontaktar oss så kommer våra översättningsförmedlare att vara de som har kontakt med översättaren och den personen som du håller kontakt med under beställningen.

Vad menas med bestyrkt eller auktoriserad översättning?

En bestyrkt eller auktoriserad översättning är gjord av en translator, som har blivit auktoriserad av Kammarkollegiet.

Kommer översättningen att se likadan ut som originaltexten?

I samband med din beställning kan du välja om du vill få översättningen som omonterad text eller om du vill att vi monterar in den i orginallayouten.

Ta kontakt med oss om du har fler frågor!

Om du har frågor kring översättningar och/eller vill göra en beställning så når du våra översättningsförmedlare via mail på oversattning@linguacom.se eller på telefon 08-410 96 300.

Läs mer om vilka andra tjänster vi som översättningsbyrå erbjuder!