ID för tolk

Q&A

Här har vi samlat de vanligaste frågorna angående översättningar. Hittar du inte svaret på din fråga kontakta våra översättningsförmedlare via e-post oversattning@linguacom.se

Q: Översätter ni till alla språk?
A: I dagsläget översätter vi till över 250 st språk

Q: Hur snabbt kan jag få min beställning?
A: Leveranstiden varierar beroende på flera faktorer som t.ex. textmängd, komplexitet m.m. Du kan alltid beställa en expressöversättning om du behöver få din leverans extra snabbt.

Q: Får jag direktkontakt med översättaren?
A: När du kontaktar oss så kommer våra översättningsförmedlare att vara de som har kontakt med översättaren och den personen som du håller kontakt med under beställningen.

Q: Vad menas med bestyrkt eller auktoriserad översättning?
A: En bestyrkt/auktoriserad översättning är gjord av en translator, som har blivit auktoriserad av Kammarkollegiet.

Q: Kommer översättningen att se likadan ut som originaltexten?
A: I samband med din beställning kan du välja om du vill få översättningen som omonterad text eller om du vill att vi monterar in den i orginallayouten.